czwartek, 17 listopada 2011

Krem z witaminą A i mocznikiem - kosmetyki samorobione (8)

Pisałam już kiedyś, że walczę z upierdliwą przypadłością - rogowaceniem przymieszkowym. Na moich ramionach wygląda to mniej więcej tak
i może nie nie jest bardzo straszne ani specjalnie nasilone, ale skutecznie zniechęca mnie do noszenia bluzek z krótkim rękawem.

Po szybkim przeglądzie tutejszych aptek zorientowałam się, że nie maja mi one nic konkretnego do zaoferowania. Zanim jednak poproszę mamę o kolejne kosmetyczne zakupy postanowiłam sobie ukręcić coś sama. 

Poszukałam, podumałam, przejrzałam zawartość kosmetyczki, apteczki i pudełka z półproduktami i stworzyłam coś takiego

Wymieszałam:
40% emolientu (podkradzinego dzieciom)
40% zwykłej maści z witaminą A
20% mocznika

Wyszedł mi biały, gęsty, tłusty i dość tępy w nakładaniu krem. Początkowo był bezzapachowy, po dwóch dniach zaczął pachnieć cytryną, co mnie trochę przestraszyło, bo tak do końca nie wiem co z czym zareagowało. Po ostrożnych próbach stwierdziłam, że nie robi mi krzywdy, więc używam dalej.

Dopiero w trakcie mieszania dotarło do mnie, że użyty emolient to prawie same oleje mineralne, wiec jeśli chodzi mi o niezapychanie to trafiłam tak sobie :( ale następnym razem się poprawię.

Krem stosuję wieczorem, po kąpieli, kilka razy w tygodniu robię też peeling (ostatnio mój solny) ramion.
Przede wszystkim bardzo porządnie nawilża, lekko natłuszcza. Po prawie trzech tygodniach stosowania widzę, że plamki na ramionach rozjaśniły się - nie są już czerwono-brązowe tylko bardziej różowe. Niestety nie zmniejszyła się ich ilość i dalej są dość widoczne.

Smarowidła używam tez po depilacji i tutaj efekty są dużo lepsze - skóra nie jest podrażniona, włoski nie wrastają - sprawdza się w 100%

Widzę, że idę w dobrym kierunku :) Kolejna porcja kremu będzie udoskonalona - planuję lżejszą, niekomedogenną bazę i dodatek kwasu salicylowego.
Zobaczymy co z tego wyniknie :)

2 komentarze:

Podziel się ze mną swoja opinią - wszystkie będą mile widziane.
Jeśli chcesz zostaw proszę link do swojego bloga - zajrzę w wolnej chwili :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...